Edirne Gezi Planlaması

İlk durağımız Edirne savunmasında önemli yer tutan Şükrü Paşa'nın anıtı ve müze olarak düzenlenen tabyalar. Ardından görkemiyle insanı büyüleyen Mimar Sinan'ın ustalık eseri Selimiye Cami, yazılarıyla tanınan Eski Cami ve mimari açıdan yeni bir çağ başlatan Üç Şerefeli Cami'yi geziyor, yol üzerinde Peykler ve Saatli Medreseyi de görüyoruz. Edirne'nin ünlü badem ezmesi, meyve sabunları, süs süpürgelerini bulabileceğimiz Ali Paşa Çarşısı'nı gezdikten sonra aracımızla Sarayiçi'ne hareket ediyoruz. Eski Saray kalıntıları, Kırkpınar Er Meydanı, Adalet Kasrı, Kanuni ve Fatih Köprüleri, Balkan Savaşı Şehitliği'nin bulunduğu ve Tunca'nın ayrılan iki kolu arasında yer alan Sarayiçi'ni gezdikten sonra II. Beyazıt'ın inşa ettirdiği ve içinde cami, medrese, bimarhane, tabhane ve aşevinin bulunduğu Beyazıt Külliyesi'ne geçiyoruz. Avrupa Birliği'nden ödül alan Tıp Tarihi Müzesi'ni de içine alan Külliye'yi gezdikten sonra Beyazıt, Yalnızgöz, Tunca ve Meriç Köprülerini geçerek Karaağaç'a ulaşıyoruz. Günümüzde Trakya Üniversitesi Rektörlük binası olarak kullanılan Tren Garı, Lozan Anıtı, ızgara planlı inşa edilmiş evleri ve sokaklarıyla Karaağaç'ı gezdikten sonra gezimizi Meriç kıyısında noktalıyoruz. Dingin akan Meriç'in kıyısında yudumlayacağımız yorgunluk çaylarının ardından evimize doğru yola koyuluyoruz.